luni, 3 august 2009

Nu ma mai satur de tine......

De cand m-am intors in tara mi-am redescoperit o mare dragoste: filmul.....nu ca in Ungaria nu as fi vazut foarte multe filme....pot sa va si recomand ceva de-al locului - Kontroll( insa cautati o subtitrare macar in engleza). Acum insa, e perioada de jale nationala( adica pe langa binecunoscuta criza economica, asa imi intitulez eu perioadele de recuperare post-orice; cand se decreteaza jale nationala e clar ca nu am voie decat sa dorm , sa citesc, sa ma uit la filme, si avand in vedere ca e criza, sa merg la cumparaturi - un principiu sanatos al shopaholicei mele preferate Bex spune ca economia trebuie sustinuta prin aport de moneda - si ce mod mai bun de a face asta decat prin cumparaturi - de la rezervele de toaleta pana la sandale gladiator).

Revenind...in ultima vreme ma uit la foarte multe filme....cumpar dvd-uri sau descarc de pe Torrent( cu multumiri pentru un prieten care mi-a luminat neuronii despre cum se utilizeaza Torrentul). In fiecare vineri si duminica imi cumpar Adevarul si Jurnalul National, doar pentru bucuria de a vedea filmele cu Louis de Funes sau filmele romanesti.....Daca nu stiti, am o slabiciune pentru filmele romanesti .....imi plac la nebunie, poate si pentru ca dau viata povestilor din studentia alor mei, cu caminele din Regie( unde am stat si eu cu mandrie si fara prejudecati vreo 3 ani - presupun ca au ramas ca pe vremea alor mei, cu gandacii si studentii pusi pe petrecere din dotare), cu repartitia mult temuta de la sfarsit de facultate, cu Dacia 1300 si bibelourile cu pesti comuniste asezate pe mileurile la fel de comuniste - in fine....o vreme pe care mi-ar fi placut sa o traiesc, ca se pare ca avea si ea poezia si nebunia ei( sincer, si pe vremea aia se mergea la 2 mai si in vama, so make love and not war e un evergreen....)

Dar nu filmele romanesti sunt prima mea dragoste. De ele m-am indragostit de-abia prin liceu. Insa cand eram printr-a cincea l-am descoperit pe Louis de Funes....si atunci m-am indragostit eu de Franta si limba franceza. Daca intre timp, dragostea de Franta si limba-i nepretuita au murit( ca nah....dragostea dureaza 3 ani, dupa unii, la mine chiar si mai putin - prietenii si dusmanii stiu de ce...), dragostea mea pentru Louis de Funes a ramas undeva acolo, pe fundul inimii mele. Iar acum cand Adevarul a readus in atentie colectia de filme cu Jandarmii si comediile -politiste cu Fantomas, sunt in al noulea cer....Sincer....omul asta ar trebui readus la viata si multiplicat . E un om care nu poate sa nu te binedispuna...numai cand il vezi asa mic de statura si cu o mimica a fetei inimaginabila.....e omul cu o mie de fete si cu o mie de stari, e omul pe care nu te poti supara, e omul care te face sa nu mai simti ca e criza, canicula sau avertizare de furtuna. Ca sa nu mai spunem de franceza pe care o vorbeste...impecabil monser.....

Cred ca dupa ce voi strange toate dvd-urile cu filmele lui voi face un week-end maraton Louis de Funes. Dupa un week-end cu el, simt ca viata are din nou culoare, ca pot sa fiu si eu imposibila precum comisarul Juve, ca pot sa fiu un Jandarm scrofulos la datorie, cum spunea o alta dragostea de-a mea, sau ca pot sa fiu doar Oana dar cu mai multa pofta de viata....nimeni nu e ca el....Bine, is eu fana Harry Potter pana in maduva oaselor, insa de Funes e din alta vreme.

Asadar, nu ma mai pot satura de el....ce vreti, il iubesc...si daca vreti sa fiti gelosi n-aveti decat.....prietenii stiu ca am avut mereu pasiuni ciudate....:D

2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm, nu sunt asa de mare fana a filmelor romanesti, dar Visul unei nopti de iarna cu Rodica Mandache si Florin Piersic sau Titanic Vals sau Buletin de Bucuresti as vedea intr-una, intr-una, intr-una !!!!!!

    RăspundețiȘtergere